sekmadienis, rugpjūčio 30, 2020

Kelionė po Latviją ir Estiją - gidas planuojantiems čia keliauti

1 diena.

Nusprendėme pasižymėti vieną gyvenimo įvykį - nakvynė Palangoje!

Saulėlydis
Palangos tiltas

Draugai sakė, kad mes išskirtiniai, nes visi vaikystes čia leisdavo. Vaikystėje net nevažiuodavom į Palangą, nes kryptis laukiamesnė būdavo - Klaipėda, ten kur Smiltynė, ten kur jūros šventės su Neptūnu brendančiu iš jūros randasi, ten kur keltas per marias iriasi mėtant žuvėdroms bulką, Jūrų muziejus, Žvejų kaimas pakeliui, pusbrolis su mama, o šalia kepyklėlė skaniausių bulkučių, nice 🙂

Praėjusią vasarą prasibėgom Palanga valandą. Neturėjom daugiau laiko. Bet nors ir kaip skambėtų banaliai, bet iš Palangos mes ir tikimės daug ir įvairios publikos, daug renginių ir naktinio gyvenimo! 🙂

Šiais metais turėjom daugiau laiko pašlifuoti lankytinus takus. Nu tai, žodžiu, patiko! Viskas pagal programą: ieškojom draugų - sutikom, ieškojom vakarėlių - radom, ieškojom kultūros - aplankėm įžymybes ir must see vietas, tiltu prasiėjom, saulę palydėjom

Su draugais!
Holl& pancakes
Gintaro muziejus-galerija Amber Museum-Gallery
Ot nepasisekė Lietuvai su kalnais. Birutės kalnas
Birutės (Palangos botanikos) parkas

Vaizdas nuo "Beždžionių tilto" į Šventosios upę
su visai simpatiškais namukais nuomai 🙂

Baltijos jūra

2 diena.

Ventspilis - kambarių nuomos nėra, žmonių irgi nėra. Kur visi žmonės? Ar miestas nepasiruošęs nuomai? Nu kažkoks naktinio gyvenimo siaubas. Visi sako, kad tai miestas su vaikais būti. Pritariu, nes miegui visi nusiteikę jau nuo 9 vakaro - gatvės tuščios. Beeeeeeet juk ne visi su vaikais atvažiavę.
O kadangi taip jau susiklostė, kad mes miestą pradedam pažinti nuo naktinio gyvenimo, tai kur žmogui dėtis TIK 10 valandą vakaro?

Jau buvom pradėję gailėtis, kad nelikom nakvoti Liepojoj, kur irgi buvom pirmą kartą, bet gal per mažai laiko skyrėm ir galvojom nepamatėm kažko, tačiau iš prasiėjimo miestu 'pirmo įspūdžio' pasirodė nieko labai įspūdingo ir nėra. Tokį įdomų šiurpuliuką kėlė krantinėje esantys kariniai laivai, angarai, po to 'Muzikos alėja' ir... viskas, nieko daugiau neužmatėm, nusprendėm neužsibūti.

Centras
Jūrkalnės pliažas
Liepāja, Tirdzniecības kanāls

Liepojoj buvom užmatę barą "Rita's margarita", kur atrodė labai hipsteriškai, bet dabar tik pasvajoti galėjom kaip ten būtų linksma buvę, o dabar, Ventspily valgyt norisi - nėra, žmonių norisi - nėra. Googlas sakė, kad yra du barai dirbantys iki 12. Vienam ir prisėdom. "Tex Mex" jei kas ieškotų lengvos vakaronės vietos.

O štai rytą kiti reikalai nusimato, bet aišku atsidaro visokios kavinės pusryčiams, tai irgi neskubėdamos, t.y. nuo 11! C'mon! 🙂 Sėdam į vienoj aikštėj esančią kafejnīcą "Rātsgalds". Nuostabi. Pavalgom ne tai kad pusryčius, labiau jau pietus, bet tikrai labai skaniai. O tada jau gėlynai, karvių skulptūros, krantinė ir pan. Gražu, bet labai jaučiasi trūkumas žmonių. Kai kam tai pasirodys privalumas, o mes kažkaip mėgstam mases... 🙂

Ventspilio gėlių boružėlės
Nerijus sakė turės 'must have' nuotrauką

Vaikystė dar neprabėgo
Vandens debesėliai

Karšta kelionė molu

Išlydėjom, pamojavom

Įsiamžinam

Žuvės

Kelionių karvė

3 diena.

Išvykus iš Ventspilio link Pärnu dar aplankom vieną gamtos dovanotą reginį - "Veczemju klintis". Tokie gamtiniai grožiai žavi labiausiai ❤

Veczemju klintis

Veczemju klintis ir šalia esantis paplūdimys
Vat čia žmonių galėtų ir nebūti, bet anaiptol - yra, ir labai daug 🙂

Žodžiu, Pärnu - sekanti nakvynės vieta. Atvykstame sutemus jau. Nu tai koks kontrastas lyginant su Ventspiliu! Vakarėlių liūtų miestas, žymiai geriau net už Palangą. Visa pakrantė nusėta linksmybėmis. Šeštadienio vakaras, nieko keisto (o, bet, tačiau Ventspilyje buvo penktadienio vakaras!). Klubai, šokiai, kavinės, restoranai - visur daug publikos. Bet, nu aišku, labiausiai sužavėjo hipsteriškiausia promenados vieta "Põks". Superinė atmosfera visiems naktinėtojams prie jūros ant smėlio nukabinėto lemputėmis, po žvaigždėtu dangumi. Adreso kavinei nėra. Einant pagrindine promenada-pajūriu gal ir jums pavyktų rasti šią magišką vietą. Loved it!

"Põks" baras

O dieną, galima sakyti, kad Ventspilis ir Palanga aplenkia savo grožiu Pärnu miestą. Apžiūrėjom kaituotojų mylimą paplūdimį ir išdūmėm link Estijos salos Saremo.

Paplūdymy

Kaituotojų rojus ir pasivaikščiojimo takas

Išplaukiam link Saremo salos

4 diena.

Saaremaa'o sala. Vestuvių metinės.

Visų pirma noriu pasakyti, kad sala yra nerealaus dydžio! Beveik 100 km skersai važiuoti. Sala! O tų salų pas juos daaaaug... Neveltui estai pirštais rodo, kad xa xa, jūs neturit nei vienos salos, maždaug mes laimėjom!
Šalia kraterio Nato pasirodymai
Kaali krateris

Estai turi aukščiausią kalną tarp Baltijos šalių. Suur Munamägi - 318 m. Jie jaučiasi laimėję!
Dar estai turi 4% visų pasaulio meteoritų susirinkę. Net šioje saloje išmušti 9 krateriai likę, kuriuos pirmiausia ir apžiūrime. Didžiausio kraterio skersmuo 110 m. Gražuolis!

Nakvynės vietų galima rasti įvairių, bet ta proga, kad yra PROGA, apsigyvenom bent viename iš siūlomų su SPA, pilyje, Kuressaare mieste. Pastebėjom, kad čia tokios viešbučių paslaugos yra gana populiarios ir įperkamos.

Kuressaare miestelis yra mažiukas, mielas, apsodintas gėlėmis, patiunintas ryškiaspalviu fontanu, o didžioji puošmena tai pakrašty esanti pilis. Iš googlo nuotraukų atrodė mažesnė, o tiek savo dydžiu, tiek ežeringu parku pasivaikščiojimui 'nunešė stogą'.

Kuressaare miestelis

Pakrantėje stovinti skulptūra "Suur Tõll ja Piret" skelbia legendą apie stipruolį geraširdį milžiną su žmona, padėdavusius žmonėms sunkius gyvenimus gyventi.

Krantinė
Milžinas ir jo žmona

Tempiu lauktuves namo
Kurassaare pilis

O mes savo 17-niolikinių metų gyvenimą pratęsėm SPA ir atkartota vestuvių nuotrauka  ❤

17 metų kartu
2003.08.16

5 diena.

Saaremaa'o sala.

Išaušus dienai nušokom apžiūrėti vieno - garsaus šiuose kraštuose - uolėto kranto "Panga Cliff". Čia reikia būtinai nusileisti tokia virve link vandens, nes iš viršaus viso gražumo nepamatysi. Virvė nuo bokšto maždaug kokie 300 m. Tik yra vienas iššūkis - ją surasti! Žodžiu, paėjėti reikia, bet verta. Tačiau įspėjame, kad kur jau pats iškyšulio kampas, ten kur viršuje stovi neveikiantis apžvalgos bokštas, na ir visur kitur - žinoma - atsargiai, elkitės budriai būdami apačioje uolos. Reikėtų laikytis arčiau uolos, dar geriau po uola, nes viršuje esantys žmonės kažkodėl gali sugalvoti numesti akmenį žemyn, kur kiti akmenų ainiai guli, matyt. Tai vienas mums kaip tik praskrido porą metrų nuo mūsų...

Minėta virvė, kurią reikia surasti

Žmonių palikti pėdsakai
Pakrantė

Pakrantėje

Turint laiko galima ekskursiją po vėjo malūnų muziejų "Angla Windmill Hill" pasidaryti. Ypač faina turėtų būti keliaujant su vaikais, nes visokių žvėrelių ir paukščių čia yra, na, arba pavažiuoti akmenų nusėtomis pakrantėmis tolyn. Ir atgal į žemyną!

Išplauksim tuoj
Angla Windmill Hill

6 diena.

Važiuojam link Talino!

Keista, tačiau covid'as čia pasitarnavo, mano manymu, nes artimiausiu metu niekaip nebūčiau sugalvojusi važiuoti ta kryptimi. O dabar ir atrodė, kad 50% žmonių atvyko kaip tik iš Lietuvos Latvijos ir Estijos apžiūrėti.

Aguonų ir rapsų jūra

Žodžiu, nežinau kas gali atsispirti neįsibridęs į aguonų lauką 😃 Prisiekiu, nenumyniau nei vienos.

Nenumyniau nei vienos aguonos, anei rapso

O šią didžiulę gėlių-rapsų jūrą radom pakeliui link kito žmogaus-gamtos sukurto objekto - Rummu karjäär (Rummu karjero). Įėjimas tik 4 eur, o su gauta 'apyranke' gali visą dieną išeidinėti iš karjero parko, paskui grįžti. Ir dar galima maudytis ten esančiame, gana mistiškai atrodančiame, bet gražiame, smaragdų spalvos ežere! Lipimas į viršūnę sudėtingas, bet nulipimas baisesnis 🙂 Na, tiesiog vertas dėmesio objektas, esantis iki Talino tik 44 km.

Rummu karjeras

Ir, voila, Talinas! Nu nerealaus grožio senamiestis! Mums pasirodė gražiausias iš Baltijos šalių sostinių. Šiaip, Taliną esu pravažiavus, tiesiai iki kelto link Suomijos plaukti, bet kad taip skersai išilgai išvaikštinėti nebūdavo kada... Tai dabar pasiėmę vieną pakeleivingą "city guide for free" gidę (nežinantiems pasakysiu, kad iš tikro tai nėra for free), apėjom viską su istorijomis, estiškomis tradicijomis ir papročiais. Tai daugeliu atvejų atrodė, kad apie lietuvius pasakoja, nes mes net paparčio žiedo ieškom vienodai. Berods net 70% tebetiki gamta, kaip kad mes visi kadaise tikėjom. Na, turime tikrai labai daug bendro, bet supratom, kad didesni konkurentai estams yra latviai.

Jei manote, kad ta akmens siena
yra likęs griuvėsis, klystate,
ten tik imitacija - taip mieste
kuriama viduramžiška vikingų dvasia

Rusų cerkvė visada stovėjo
svarbioje strateginėje vietoje

Tiek viduramžių Taline nesitikėjom pamatyti - labai koncentruotai atsiskleidžia kiekviena akmens siena ar bokštelis. Įdomu yra tai, kad miestas buvo griautas ne kartą, bet estai susiima ir atstato! Dažniausiai žino kaip, bet jei nežino - sukuria ir net patobulina.

Talinas
Čia, sako, riešutų būna pirkti labai skanių

Vaizdas iš viršaus

Pakrantės promenada

Kadriorg Palace

Japoniškas sodas Kadriorg Parke

Apie kaukes čia jokių požymių: nei gatvėj, nei parduotuvėj, nei kavinėse; kai tuo pat metu skelbiamas Lietuvoje privalomas jų dėvėjimas įvairiuose susibūrimuose ir net kavinėse/restoranuose. Orai pasitaikė labai palankūs, Talinas pilnas žmonių! Nerealus miestas - labai patiko! ♥

Trofé restoranėlis,
skanus maistas ir ypatingai
įdomus wc - must see

Smagus susitikimas su senai matytu draugu

7 diena.

Mes įsimylėjom Taliną! Blaškomės ar likti dar vienai dienai, ar važiuoti toliau? Viešbučiai pačiame senamiestyje nėra brangūs, bet dažnu atveju reiks primokėti už mašinos parkingą (mums kainavo +20 eur).

Norėsiu čia grįžti dar ne kartą, bet nusprendėm nemarinuoti laiko ir važiuoti į studentų miestą Tartu. Labai puiki proga artėjant mokslo metams apžiūrėti kokia miesto atmosfera, mažu reiks kažką siųst studijoms į Estiją.

Žavinga vien tai, kad miestas - didelis universitetas. Viskas mokslui, apie mokslą, apie mokslininkus, studentams ir studijoms. Tik studentai dar nesusirinkę, miestas apytuštis 🙂

Nuo intensyvių ekskursijų programos pradėjo skaudėti kulną. Vos paeinu. Tuomet kaip kokie studentai su vėjeliu prasinešam miestu elektriniais paspirtukais. Koks smagus išradimas jie! Dėka jų aplankom daugelį nuostabių - interneto platybėse spėjusių pagarsėti - skulptūrų. Be didesnio vargo ištyrinėjam daugiau mažiau visą Tartu.

"Tėvas ir sūnus" skulptūra,
ir Nerijus
Vyksta draugiškas pokalbis tarp
airių rašytojo Oscar Wilde
ir estų rašytojo Eduard Vilde,
ir lietuvio programuotojo Nerijus

"Moteris iš kaimo"
prie kreivo namo
Šalia Rotušės yra garsioji statula, kurį įamžina dviejų studentų meilę studentiškame miestelyje – "Besibučiuojantys studentai". Fontanas šioje vietoje yra jau nuo 1948 m., kai naujavedžiai ir įsimylėjėliai ateidavo prašyti sėkmės. Statula buvo pastatyta 1998 m.

Lydia Koidula - estų poetė
Tartu botanikos sodas - rožynas

Gatvelės

Figinės vapsvos

Man, kaip prijaučiančiam botanikui, įspūdį padarė universiteto botanikos sodas. Įruošta daug mielų kampelių studentui ramybėje nuo miesto triukšmo pabūti. Augalų įvairovė labai plati, augalai surinkti iš rodos neįsivaizduojamų pasaulio vietų. Ir, blyn, nu kam reikėjo man užmatyti tą figmedį! Tai, aišku, dar kartą įsitikinau, kad figos vaisius užsimezga tik pakliuvus ten vapsvai ir pridėjus savo kiaušinėlių. Veu. Nu nepaskanėjo nuo to figos... damn it! Bet tai ką, toks gyvybės ratas. Patyrinėsiu atidžiau kai mano sodo figos pradės duoti vaisių...

Tartu botanikos sodas

Tartu botanikos sodas - kaktusų giraitė

Tartu Domo katedros griuvėsiai
Lėlių teatras

Tartu katedra

Tartu katedra - buvo

Angelo tiltas,
yra netoli ir Velnio tiltas

Gunpowder Cellar of Tartu

8 diena.

Sekantis turistinis šokas mus ištiko Gauja nacionaliniam parke, esančiame pakeliui link Rygos. Veiksmas vyko įvairiose vietose aplink miestelį Sigulda.

Gauja nacionalinis parkas
Stovėjimo aikštelė šalia Gutmano grotos (200 m)

Neatsimenu, kad būčiau čia kada buvus, o Nerijus sakė mokyklos laikais su klase buvęs, dar atsimena kaip karstėsi uolomis ir vaikštinėjo po pilis. Pradėjom žiūrėti ką čia nuveikus, kad ko įdomaus nepraleidus. Veiklos čia aplink labai daug siūloma, bet mums svarbiausius objektus tik spėti apžiūrėti:

1. Gutmano grota/ola (Gūtmaņala). Nuuuu, šakės, kaip sakoma. Kažkokiu miškeliu, rodos, paeini ir vidury NIEKUR atsiveria toks vaizdas, kurio gimęs Lietuvoj nesitikėtum pamatyti ir Latvijoj. Didžiausia grota Baltijos šalyse tai va, stovi prieš akis sau. Ir ten ne tik negyvas kalnas, jis dar ir kaip gyvas: paukščių, šikšnosparnių, žalčių ir įvairių samanų buveinė! Čia aišku to viso gyvybės šurmulio vidury dienos plika akimi nepamatysi, bet naktinėjantiems gali pasisekti 🙂 Na, palipom dar nuorodų vedini tūkstantį ir vieną žingsnelį aukštyn, norėjom rasti atodangą panoramai, bet nieko panašaus neradom. Nusileidus kita puse žemyn radom dar kitą dalį grotos, mažesnę, bet irgi fainą.

Gutmano grota

Apylinkės šalia grotų
Grįžtant nuo Krimuldas pilsdrupas

2. Kitas objektas, kuris sakyčiau 'must see' yra Siguldos bobslėjaus trasa (Bobsleigh, luge and skeleton track). Visų pirma atvykom darbo dieną - klaida. Savaitgaliais galima pravažiuoti ja, nežinojom (nors pagal grafiką ir nebūtų pavykę), bet nu nors nagus nusigraužk! Nevažiuočiau vistiek! Būtų per baisu... 😃 Žmonių čia nėra visai, galvojom, kad nedirba. Stumiam duris, atsidaro. Viskas čia dirba. Kaina 60 centų. Šem centų! Ar dar tenka matyti tokias kainas kur nors!? 😃 Tikėjomės įeiti ir nusifotografuoti prie rogučių, o prie viso to, sako, kad mes galime ta trasa prasieiti iki pat galo, pėsčiomis aišku! Yupi yeee! Nu kažkas tokio čia buvo - nematyta, nebūta, nepatirta.

Startas Siguldos bobslėjaus trasoje

Nerijus ima posūkius

Vaizdai iš trasos

Auksas!

Bilietai po šem centų!

3. Livonijos ordino pilis (Castle Of The Livonian Order In Sigulda). Pats pavadinimas šiurpuliukais nubėgo... Iš tam tikrų pilies taškų galima matyti panoraminius miškingus vaizdus su Turaidos pilimi horizonte.

Einant link Livonijos ordino pilies

Livonijos ordino pilis

Poilsis

Livonijos ordino vidinis kiemas su vaizdu į Turaidės pilį

Livonijos ordino pilies griuvėsiai

4. Turaida pilis ir šalia esantis latviškas buities muziejaus parkas. Pilis kažkiek primena Trakų pilį. Trūko čia tik kokio koncerto, tad išsliūkinom pasivaikščioti po šalia esantį dainų slėnį ir apžiūrėti latvišką buitį.

Turaidės pilis

Turaida pilies bokšte

Šalia esantis dainų slėnis

Šalia esantis buities muziejus

Nerijus

5. Velnio uola (Velnalas klintis un Velna ala) pasiekiama per Kājnieku tiltą per Gauju upę. Prisivaikščiojom šiandien bilekiek, vos pavelkam kojas...
Siguldai, kaip keistai nuskambėtų, būtų galima skirti netgi visą savaitgalį, nes tikrai turi jie ką pasiūlyti. Neskubant, pasimėgaujant, pasivaikščiojant, gali gautis smagios atostogos gamtoje, paįvairinant visokiom atrakcijom ir linksmybėm.

Velnio klintis/uola/ola/grota

Išvažiuojant į Rygą, saulei leidžiantis,
nužiūrime pilną aikštyną
žaidžiančių golfą - atrodo gerai

Būtų gerai, kad valstybinė kalba būtų žemaičių, tai bent susišnekėtumėm su latviais be problemų.

Siguldos simbolis - lazdelė

9 diena.

Rygoje teko jau būti, bet gal neteisingu metų laiku  - kai siaučia lietūs ar šaltis kausto, kai nesinori ilgai lauke būti. Todėl vasarinis pasivaikščiojimas Rygos senamiesčiu žymiai labiau sudomino ir leido gėrėtis nuostabia archiotektūra.

Rygos centras

House of the Black Heads

Senamiestis

Jei taip iš tikro, nuoširdžiai, Vilnius gal visgi patinka labiau nei Ryga, bet Ryga labai nedaug teatsilieka. Matyt tektų statyti abu į antrą vietą, nes Talinas savo viduramžiškumu pavergė labiausiai mūsų širdis.

Tikriausiai gražiausia Rygos panorama ant Radisson Blu viešbučio stogo, ir daug gerų kavinių čia, ir restoranų su nuostabiu vaizdu į miestą ♥

Gražiausia kavinė padangėje

Fantastinė vieta

Interjeras

Hipsteriškai

Matosi panorama

Alus
Prakybos centro skulptūros
Pasivaikščiojimams parkų ir gamtos-architektūros kampelių yra apstu. Gėlininkai mieste taip pat padirbėjo! Komplimentai ♥

Apskritai šios atostogos buvo gana netikėtai geros. Visad atrodo, kad keliauti į kažkokius egzotinius kraštus yra geriau, smagiau, įdomiau, kažko kito pamatymas nei jau turi yra visas turtas, bet iš tikro čia tiek daug visko pamatėme! Ir tikriausiai vien dėl to, kad tai buvo netikėta, o juk visai čia pat, prie mūsų Lietuvėlės ♥