trečiadienis, gruodžio 04, 2013

Lietuvos mokslas - džiaugčiausi, jei būtų geriau

Šiandien pasirodė PISA (The Programme for International Student Assessment) darytas skirtingų šalių (15 metų amžiaus moksleiviai) vertinimai matematikos, skaitymo ir gamtos mokslų srityse. Džiaugiuosi, kad Lietuva papuolė į pirmaujančių 40 šalių lentelę, bet juk dalyvaujančių tik 65. O juo labiau, kad Lietuvos skaitymas krenta iš 32 į 39 vietą, vos išsilaikydamas lentelėje... bet mus pačius nelabai daugiau kas ir pastebi tikriausiai, nes pirmauja Kinija (Šanchajus), o didžiausią nuopolį patiria Švedija. Nors daug diskutuojama, kad iš šio tyrimo nelabai kas matosi, ir visaip kitaip stengiamasi priešintis teisybę sakantiems rezultatams, su gėdos jausmu, kad visgi švietimo sistema kai kuriose šalyse gerėja, o kai kur šlubuoja, tačiau matyti, kad kažkas šalyje yra daroma neteisingai... Laikas susirūpinti.

Norėčiau pasidžiaugti kaimynais estais, kad jie daro smarkų šuolį savo švietimo sistemoje, ir siekia net 11-12 vietą!

Galbūt azijiečių darbštumas parodė rezultatus ir davė spyrį į užpakalį aptingusiems, ir savim pasitikintiems, europiečiams ir amerikiečiams?


5 komentarai (-ų) :

mindas rašė...

Reikia nepamiršti, kad šita Kinijos karta, kurie laikė testus, yra vieno vaiko karta. Tėvai, kurie turi viso labo vieną vaiką, stengiasi iki negalėjimo, kad tas vaikas gautų geriausią išsilavinimą.

ramunia rašė...

net neabejoju, kad tai vieno vaiko karta - bet juk Kinijoj ne tik nuo 2012 tokios kartos augo ;) kad stengiasi tai ok, mes irgi stengiamės, o gaunasi ne taip gerai...

ramunia rašė...

neblogas straipsnis apie tai, kad tenka pripažinti mokslo reformų klaidas: http://www.delfi.lt/news/daily/education/judame-i-dugna-atskleista-kaip-15-mecius-paruosia-mokykla.d?id=63438384#ixzz2mWD7xQW6

Anonimiškas rašė...

Užduokime sau klausimą, kokią knygelę šiandien skaitė vaikas, kaip buvo skatinamas skaityti, kokį pavyzdį šiandien parodėme mes. Ar vaikas matė šiandien skaitančius knygas tėvus? Kiek mūsų namuose yra vaikiškų knygų? Ar buvome atėję su vaiku į biblioteką, knygyną? kai vysktame atsotogauti, ar kelioniniame krepšyje visąlaik knygutė randa savo vietą? Beje, mokykloje nuolat trūksta savanorių, kurie skaitytų vaikams knygutes. Taigi, pradėkime, suaugusieji, šiandien, nuo savęs ir pamokykime vaikus savo asmeniniu pavyzdžiu.

ramunia rašė...

Geras komentaras, patinka, sunku nesutikti.

Šiaip manau, kad neįmanoma įvertinti tiek tėvų, tiek vaikų, tiek mokytojų indėlio... Svarbiausia vaiko talentas mokslui. Genai. Po to seka mokytojai, kurie padaro didžiausią/juodžiausią darbą. Tėvai gali tik prisidėti visokeriopai, kaip tik manosi esant tinkamiausia savo vaikams. Geri pavyzdžiai užkrečia, iš tikro. Ir žinoma, jei knygos tik lentynoje gulinėja tai tikrai nieko gero neduoda. Bet mes patys dažniausiai einam skaityti knygų tik prieš miegą. Man tai malonumas. Vaikams darbas.

PISA tyrimas, spėju, buvo atliekamas iš teksto suvokimo užduočių (nežinau iš tikro kas buvo pateikta mokiniams). Ir tokiose užduotyse yra svarbiau atsirinkti tinkamą informaciją, nei ją labai greitai perskaityti. Būtų įdomu iš tikro apie ką buvo testai...

Ir visgi estai kažką daro kitaip... skaito daugiau knygų?

Rašyti komentarą