penktadienis, liepos 31, 2015

Normandija ir Bretanija per 3 dienas

Prieš skrendant į Lietuvą nusprendėme pasivažinėti Normandijos ir Bretanijos keliais ir takeliais. Maži jaukūs prancūziški miesteliai, jaukios užeigėlės, nuostabūs vaizdai, fantastiška architektūra, žodžiu - langas į Europą. Kadangi vaikams dar nėra tekę miegoti palapinėse, tai ir buvo didžiausias mūsų kelionės tikslas - nakvynė kempinguose - smagus nuotykis.

Nuo Briuselio iki Havre pirmi 400 kilometrų (3 valandos kelio). Išvykom iš saulėto ir šilto Briuselio, o kelionės metu ėmė kauptis debesys. 400 km spinduliu orai neprognozuojami.

Priartėjome prie Lamanšo sąsiaurio - pirmojo mūsų sustojimo Havre mieste. Ilgoji kelionės dalis baigėsi, vakaras artėjo. Pradėjome ieškoti nakvynės Honfleur miestelio kempinguose (25 km), bet kadangi miestas arti jūros, tai ir kainos didelės. Mūsų šeimai viena nakvynė kainuotų apie 80 eur. Nusprendžiame važiuoti ieškoti priimtinesnio varianto. Išsirenkame Ouistreham miestelį (74 km). Žmonių miestelyje nėra, visi kažkur susislapstę. Visgi kažkur skamba karaoke! Einame ieškoti vakarienės, tuo pačiu apžiūrime ir centrą. Už puikią kainą paragaujame vietinių patiekalų. Įsikuriame palapinėse labai ramioje vietoje. Šalia vyšnia raudonuoja. Kai kam gali pasirodyti tai netinkama vieta stovyklauti, o mums tai kas, išlendi iš palapinės ir skini kiek pasieki. Teritorija mūsų - vaisiai mūsų. Pasikraunam telefonus, šviesos palapinėje turim. Lietus nelyja, vadinasi laikas tinkamas poilsiavimui. Nuo ankstyvo ryto pradeda čiulbėti lakštingala, burkuoti balandžiai, paskui apsiramina, o mes vėl užmiegam. Vaikai susižavėję gyvenimu palapinėse. Šis kempingas mums kainavo tik 36 eurai.

Honfleur pasitiko
apniukusiu dangumi
Neriam į Normandiją

Kempingai

Kempingas Ouistreham mieste

Žaidimų aikštelė

Ouistreham centras

Ouistreham senamiestis

Sekantis sustojimas už 120 km - istorija paramstytas Avranches miestelis. Tai anglų ir amerikiečių susivienijimo su prancūzais vieta. Čia įrengiamas slaptas išsilaipinimo uostas. Tuo metu visa Prancūzija yra užimta vokiečių, niekas neįtaria ir nesaugo kažkokio mažo miesteliūkščio krantų. Netikėtas alijanso puolimas iš jūros su sunkiąja artilerija ir pastiprinta kariuomene Prancūzijai atneša pergalę prieš Vokietiją. Uoste ant kalno stovi didžiulė Marijos skulptūra laiminanti miestelį ir šią didžią prancūzams pergalę.
Tolumoje matosi uosto liekanos
Laimina

Ant kalno

Prie Marijos skulptūros susitinkam draugus lietuvius. Tiek vietos ant Žemės, o neprasilenkėm. Smagu susitikti savus. Gaila, kad daugiau nepakalbėjom, o visi nuskubėjom savais keliais, mes - grikinių blynų ieškoti, ir kavos :)

Šį kartą dėl laiko stokos mes aplenkėme du nuostabius miestelius St. Mišelį ir St. Malo, nes jau kartą teko juose lankytis. Labai rekomenduojame nebuvusiems - Prancūzijos šiaurietiškas grožis.

Šios mūsų kelionės didžioji meilė - Dinan. Nuo Avranches 70 km. Įspūdingas kraštovaizdis - uolos, upė, arkinis tiltas einantis padebesiais, miesto siena su gynybiniais bokšteliais, jaukios gatvelės ir užeigėlės - kur pasisuksi, ten gražu. Architektūroje dominuoja medis ir akmuo, viduramžių stilius jaučiasi. Kaip ką tik po "Game of  Thrones" penktojo sezono, trūksta tik drakonų čia! Lyjant stipriam lietui skalsi vakarienė prie upės. Kempingą nusprendžiam iškeisti į nakvynę viešbutyje Rennes mieste (atstumas 50 km). Viešbutis 96 eurai.

Upė La Rance

Tradicinė architektūra

Arkinis tiltas virš miesto

Siauros gatvelės

Miesto panorama nuo miesto sienos gynybinio bokštelio

Ryte nusprendėme apžiūrėti Rennes. Sekmadienis. Miestas - nieko ypatingo: tuščias, žmonės rodos dar miega, parduotuvės nedirba. Vargonų muzika privilioja užsukt į Saint-Pierre de Rennes katedrą. Aha, štai kur visi miestelėnai! Mes kaip tik pataikėm ant mišių pabaigos. Katedra nėra labai išpuošta, bet didybės turi pakankamai. Išėjus į lauką dar ilgai girdėjom varpinės mušamus dūžius ant viso svieto. Nustebino žmonių bendravimas. Rodos visi čia ateina sekmadieniais susimatyti - sveikinasi, kalbasi - linksmybės.

Viena, ką tikrai gražaus turi Rennes, tai Thabor parkas su botanikos sodu. Pasivaikščiojom, pasifotografavom, o vėliau kol vaikai su tėčiu žaidė įrengtoje aikštelėje, aš mėgavausi augalų įvairove.

Išskleidžiau sparnus, o vos platumos užtenka apkabint...
dar siauri petukai, dar po sparneliu palenda mano paukštukai

Sodai - viešoji erdvė liaudžiai

Įspūdingo dydžio lapai

Gražuolė Dispacus fullonum

Negaištame daugiau laiko Rennes ir vykstame į Auray miestelį (130 km). Pravažiuojant matome labai keistą muziejų Univers du Poète ferrailleur - įvairios judančios skulptūros. Neužsukom, bet gal kas turės daugiau laiko.

Judančios įdomybės

Jaukus kampelis

Nuvykus į Auray vaikščiojant visą laiką lašnoja, nestipriai, bet didelio noro vaikščioti dėl to neatsiranda. Jei nelytų - būtų tikrai viskas daug gražiau. Uostelis mažas. Pastatėm mašiną ir visą miestelį apibėgom per gerą pusvalanduką. Gražus nusileidimas jaukiomis gatvelėmis link Auray upės. Nusiperkame vietinių spurgų "Chichis" - pasaldinti sulytą nuotaiką.

Mėlynai mėlynai

Darželis

Auray upė

Prieplauka

Pasižiūrėjome, kad su orų prognoze mums nelabai pasisekė, visur pakrantėse prognozuoja lietų. Nedaug liko iki tikslo 13 km. - Carnac.

Manoma, kad tai 6000 metų senumo vietovė, kuri turi kelias legendas: viena sako, kad kareiviai čia paversti į akmenis amžiams liko... Kita, kad tai žvaigždžių atspindžiai Žemėje, turėję reikšmės žmonių gyvenimuose... Trečia, kad
tai palikuonys savo protėviams sutempė akmenis, ir kad kiekvienas akmuo žymi naują kartą.

Carnac žvaigždynas

Ir čia mūsų kelionė pradėjo suktis atgal. Važiuojam į Vannes (30 km). Miestelis gražus. Daug sukrypusių senovinių medžiais puostų pastatų. Atrestauruota miestą juosianti siena. Tvarkinga ir jauku. Ten susirandame vakarienę 'Chez mère 6 sous' restoranėlyje. Interjeras įdomus, maistas labai skanus (ir už prieinamą kainą), tik šiek tiek nuvilia desertas - keistas pyragas su šokoladu ir bananu.

Vaizdas nuo miesto sienos

Miesto siena

Sukrypusi architektūra...

... bet labai maloni akiai!

Pastebėjau viena: norint pamatyti visa kas gražiausia, reikėtų važiuoti per kiekvieną miestelį, nepraleidžiant net mažiausio kaimo... Kiekvienas turi kažką savito ir nuostabaus. Sunku nuspręsti į kurį kelią sukti, bet gal mano aprašymas padės Jums, besiblaškantiems po Prancūzijos platybes, apsispręsti kur verta važiuoti, o kur ne... ;) Viskas. Išsitraukiu iš bagažinės miegmaišį ir vaikams po pagalvę, sulendam į sapnus, o Nerijus septynias su puse valandos savo paukštukus iš Prancūzijos vakarų veža namo.

2 komentarai (-ų) :

Rima rašė...

kaip gražu♥

ramunia rašė...

aciu labai ;) trumpa, bet turininga kelione :)